Opština ima poseban
podračun za isplatu bolovanja preko 30 dana i porodiljskog bolovanja. Kada na
podračun legnu sredstva za ove namene opštinska uprava tek tada vrši isplatu
bolovanja. Kako planirati u ovakvom slučaju sredstva za bolovanje (414) i
prihod, imajući u vidu da se ne vrši prvo isplata, pa refundacija?
Opština ne mora imati poseban podračun za isplatu bolovanja preko 30
dana i porodiljskog bolovanja. Sredstva za ove namene ne treba planirati ni na
prihodnoj, ni na rashodnoj strani. Kada se vrši isplata, knjiži se na
ekonomskoj klasifikaciji 414, a kada se vrši povraćaj, onda se stornira 414.
Jedino je potrebno planirati sredstva koja se dobijaju za refundaciju bolovanja
iz prethodne godine na ekonomskoj klasifikaciji 772 - Memorandumske stavke za
refundaciju rashoda iz prethodne godine.
Da li za izdvojeno
odeljenje osnovne muzičke škole, registrovano na teritoriji opštine, treba
isplaćivati naknadu prevoza profesorima koji obavljaju nastavu? Da li (ako
treba) sredstva planirati kod osnovnog obrazovanja?
Pitanje upućeno Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja jer
se radi o primeni propisa iz nadležnosti tog ministarstva. Po pribavljanju
mišljenja, isto ćemo dostaviti ZUP.
Da li se kod obračuna
plata u turističkim organizacijama, koje su indirektni korisnici budžeta,
primenjuje Uredba o koeficijentima za obračun i isplatu plata imenovanih i
postavljenih lica i zaposlenih u državnim organima ili Uredba o koeficijentima
za obračun i isplatu plata zaposlenih u javnim službama?
Prema članu 30. Zakona o turizmu, turističke
organizacije su javne službe. Imajući to u vidu, koeficijenti za obračun i
isplatu plata zaposlenih u turističkim organizacijama trebalo je da budu
uređeni Uredbom o koeficijentima za obračun i isplatu plata zaposlenih u javnim
službama.
Kako navedenom uredbom koeficijenti za obračun i isplatu plata zaposlenih u turističkim organizacijama nisu uređeni, trebalo bi koristiti koeficijente za slične poslove ili zvanja koji su navedeni u Uredbi.
Prema dosadašnjem postupanju, jedinice lokalne samouprave su za obračun
i isplatu ovih plata primenjivale koeficijente za obračun i isplatu plata
zaposlenih u upravi jedinice lokalne samouprave. Donošenjem novog Zakona o
zaposlenima u javnim službama i pripadajuće Uredbe o koeficijentima, ova oblast
će se urediti na adekvatan način.
Masu sredstava za plate treba umanjiti za masu
sredstava za plate zaposlenih kod korisnika budžetskih sredstava koje su se
finansirale iz budžeta lokalne vlasti sa ekonomskih klasifikacija 411 i 412, a
više se ne finansiraju (zbog prestanka rada korisnika i sl.), odnosno za masu
sredstava za plate zaposlenih koji su radili, a nisu preuzeti u organe i službe
uprave ili javne službe jedinice lokalne vlasti, kod kojih se plate zaposlenih
finansiraju iz budžeta lokalne vlasti na ekonomskim klasifikacijama 411 i 412.
To znači ako je prestala sa radom JP Direkcija ili su plate zaposlenih prestale
da se finansiraju iz budžeta JLS jer JP Direkcija nadalje posluje kao
samostalno preduzeće na tržištu, za ovu masu sredstava za plate treba umanjiti
ukupnu masu sredstava za plate koja je utvrđena Odlukom o budžetu JLS za
budžetsku 2018. godinu. Ako je deo zaposlenih iz takvog preduzeća preuzet u
upravu ili javnu službu, onda se masa za plate ovih zaposlenih prenosi na budžetskog korisnika kod koga su
zaposleni preuzeti i nema potrebe umanjivati ukupnu masu za plate za isto.
Zatim masu treba uvećati za povećanje plata za zaposlene u ustanovama
kulture – za 10% i za zaposlene u predškolskim ustanovama - za 10% .
Neophodno je o istom obavestiti Ministarstvo finansija, dostaviti Tabelu 1. u kojoj je prikazana masa plata za ove zaposlene i planirati je Odlukom o budžetu jedinice lokalne samouprave za 2018. godinu.
Da li se u opštem delu
budžeta navode svi projekti planirani na klasi 5 i kontima 4512 i 4632, ili
samo oni koji se finansiraju u više godina?
Da li se u Prilog 2
unose svi projekti ili samo oni koji se finansiraju u više godina?
U opštem delu odluke o budžetu iskazuju se samo kapitalni izdaci koji
zahtevaju plaćanje u više godina (član 54. stav 3. Zakona o budžetskom
sistemu), ali isključivo rashodi i izdaci na klasi 5.
Da li je u 2018.
godini dozvoljeno povećanje zarada u javnim komunalnim preduzećima?
Ne.
U JLS gde je imenovan
privremeni organ da li se priprema i donosi odluka o budžetu ili odluka o
privremenom finansiranju?
Privremeni organ može da donese odluku o budžetu.
Ukoliko JLS
sufinansira projekat koji se realizuje zajedno sa Ministarstvom privrede (ili
neko drugo) da li šifra projekta mora biti ista kao i kod Ministarstva, s
obzirom na različitu programsku strukturu?
Šifra projekta u konkretnom slučaju traba da bude ista.
Ukoliko predškolska
ustanova ostvaruje prihod iz izvora 04 - Sopstveni prihodi, po osnovu proširene
delatnosti (spremanje hrane), da li može da finansira plate iz izvora 04 i na
koji način?
Plate treba da se finansiraju iz stalnog
izvora prihoda (01 – Prihodi iz budžeta).
Da li opština može da
kupi opremu za javno komunalno preduzeće i da na korišćenje jer preduzeće iz
svojih sredstava ne može da je kupi? Na koji način planirati ovu opremu (vozilo
za odvoz smeća)?
U konkretnom slučaju, za ovu namenu celishodnije je opredeliti kapitalnu
subvenciju za javno komunalno preduzeće jer tu opremu treba iskazati kao
osnovno sredstvo tog preduzeća, a ne opštine.
Krajem godine zaključen
je ugovor o uređenju atarskih puteva (iz sredstava ostvarenih od davanja u
zakup poljoprivrednog zemljišta) i plaćanje će se najvećim delom vršiti u
narednoj 2018. godini. S obzirom da se obaveza po ugovoru prenosi u narednu
godinu, da li je planirati iz izvora 01 ili 13?
Izvršavanje predmetnih rashoda treba planirati na izvoru 13, s tim što
napominjemo da se prilikom preuzimanja obaveza po ugovorima koji zahtevaju
plaćanje u više godina primenjuju odredbe Uredbe o kriterijumima za utvrđivanje
prirode rashoda i uslovima i načinu pribavljanja saglasnosti za zaključivanje
određenih ugovora koji, zbog prirode rashoda, zahtevaju plaćanje u više godina.
Ako mesna zajednica
ima izglasan mesni samodoprinos (i u odluci stoje kapitalni projekti), da li se
ti projekti planiraju kod uprave, s obzirom da mesne zajednice ne mogu imati
5-ice tj. kapitalne investicije ?
Da.
Da li izbore u mesnim
zajednicama planirati u razdelu skupštine opštine ili u razdelu opštinske uprave?
U okviru razdela opštinske uprave.
Do kada će se
primenjivati Zakon o privremenom uređivanju osnovice, s obzirom da je rečeno,
kada je Zakon donet, da je privremenog karaktera i da će se primenjivati 3
godine od donošenja (novembar 2014.), a to znači da taj period ističe ovog
decembra? Vaše mišljenje ili pretpostavka?
Primena ovog zakona nije oročena, tako da će važiti dok se ne stavi van
snage.
Na namenski račun
Centra za kulturu do kraja ove godine trebalo bi da budu uplaćena sredstva za
realizaciju projekta u naredne tri godine. S obzirom da je u pitanju
međunarodna donacija (izvor 06), da li sledeće godine sredstva treba planirati
na izvoru 06?
Ove rashode treba planirati na 15 - Neutrošena sredstva od donacija iz
prethodne godine.
Na teritoriji naše
opštine posluje ogranak Apotekarske ustanove, čiji je osnivač grad Vranje. Da
li smemo finansirati materijalne troškove i ako da, sa kojeg konta (osnivač
ustanove preti da će istu zatvoriti ako ne učestvujemo u finansijama)?
Ne. Čl. 13. i 13a Zakona o zdravstvenoj zaštiti propisane su nadležnosti
jedinica lokalne samouprave.
Da li možemo isplatiti
sredstva za novogodišnje paketiće deci zaposlenih i sa kojeg konta?
Da, sa ekonomske klasifikacije 413142 - Pokloni za decu zaposlenih.
Da li možemo sredstva
iz namenskog transfera za socijalnu zaštitu dati na konkursu udruženju koje za
tu vrstu usluga poseduje licencu ili Crvenom krstu? Ako može, da li je konto
481 na kojem se knjiži?
Način dodele sredstava definisan je ugovorom između opštine/grada i
Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, u skladu sa
odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti i Uredbe o namenskim transferima iz
socijalne zaštite i to na ekonomskoj klasifikaciji 472.
Šta je osnovica za
uvećanje plata kod kulture i vrtića? Propisana osnovica 2014. godine? Uvećana
osnovica iz 2017. godine? Osnovica iz 2014. godine umanjena za 10%?
Da li se za uvećanje
osnovice uvećava i masa, da li za to treba podneti zahtev u Ministarstvu
finansija?
Na šta se primenjuje
10% povraćaja sredstava u budžet? Obračunata plata sa sada uvećanom osnovicom
od 10% ili nešto drugo?
Imajući u vidu da će
Vlada krajem decembra 2017. godine usvojiti zaključke kojima će se utvrditi konkretna
visina osnovica za obračun i isplatu plata zaposlenih na osnovu procenata
uvećanja plata koji su utvrđeni Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o
budžetskom sistemu, neophodno je sačekati donošenje/usvajanje zaključaka.
Međutim, prema nekim našim saznanjima, sindikati zaposlenih u kulturi i
predškolskim ustanovama pokrenuli su sudske postupke u kojima dokazuju da
pojedine jedinice lokalne samouprave, iako su imale sredstva za ove namene,
nisu isplatile uvećanja plata u prethodnom periodu. Shodno navedenom, pojedine
jedinice lokalne samouprave treba da preispitaju razloge zbog kojih nisu
zaposlenima u ovim oblastima u prethodnom periodu isplatili navedena uvećanja.
U vezi pitanja primene Zakona o privremenom uređivanju osnovica za obračun i isplatu plata, odnosno zarada i drugih stalnih primanja kod korisnika javnih sredstava, upućujemo vas na član 5. stav 1. kojim je propisano je da se osnovica za obračun i isplatu plata kod korisnika javnih sredstava, koja je u primeni na dan donošenja ovog zakona, umanjuje za 10%. Zakon je stupio na snagu 28. novembra 2014. godine.
I Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2018. godinu uređeno je da sredstva
dobijena po osnovu umanjenja u skladu sa odredbama Zakona o privremenom
uređivanju osnovica treba planirati na ekonomskoj klasifikaciji 465 – Ostale
dotacije i transferi.
Prema navedenom Zakonu,
korisnici javnih sredstava, kojima se umanjuje planirani iznos sredstava za
plate, odnosno iznos za dotacije organizacija obaveznog zdravstvenog
osiguranja, dužni su da u roku od tri dana od dana izvršenja konačne isplate
plata za određeni mesec na račun propisan za uplatu javnih prihoda Republike
Srbije uplate razliku između ukupnog iznosa plata obračunatih primenom osnovice
koja je u primeni na dan donošenja ovog zakona (koja nije umanjena za 10%) sa
uračunatim doprinosima koji se isplaćuju na teret poslodavca i ukupnog iznosa
plata obračunatih primenom umanjene osnovice za 10% sa uračunatim doprinosima
koji se isplaćuju na teret poslodavca.
Prema tome, imajući u vidu da je Zakon i dalje u primeni, potrebno je da se po obračunu i isplati plata, izdvajanje na aproprijaciji ekonomske klasifikacije 465 i dalje vrši na način kako je to utvrđeno od početka primene Zakona. U suprotnom, primeniće se odredbe člana 10. Zakona.
Da li vantelesnu
oplodnju planirati u okviru programa 11, programska aktuelnost ili kao projekat
u programu 12?
U okviru Programa 11 - Socijalna i dečija zaštita iz razloga što je
namena socijalno davanje.
U Uputstvu stoji da se
masa sredstava može uvećati za broj zaposlenih maksimalno do broja utvrđenog u
odluci o maksimalnom broju zaposlenih. Da li to znači da ako je u odluci
opštini dodeljen broj zaposlenih veći od broja koji opština može trenutno da
zaposli tj. za koji ima trenutno predviđenu masu sredstava za zarade, može u
2018. godini povećati masu sredstava do broja koji je na nivou republike nama
dodeljen?
Treba se pridržavati člana 40. Zakona o budžetu Republike Srbije za
2018. godinu u kome je utvrđeno da lokalna vlast u 2018. godini može
planirati ukupna sredstva potrebna za isplatu plata zaposlenih koje se
finansiraju iz budžeta lokalne vlasti, tako da masu sredstava za isplatu plata
planiraju na nivou isplaćenih plata u 2017. godini, uvećanu za masu sredstava
za plate za broj zaposlenih maksimalno do broja utvrđenog u Odluci o
maksimalnom broju zaposlenih za 2017. godinu, a najviše do dozvoljenog nivoa za
isplatu plata u skladu sa članom 36. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2017.
godinu.
Prema tome, gornja granica do koje se može planirati masa sredstava za plate je masa utvrđena članom 36. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2017. godinu, koju zatim treba umanjiti odnosno uvećati kako je nadalje u članu 40. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2018. godinu navedeno.
Da li škole sprovode
javne nabavke za prevoz đaka i radnika ili opštinska uprava?
Škole mogu da sprovode javne nabavke za prevoz đaka i radnika.
Kako planirati
investicije za škole: da li na 463, pa na odgovarajući konto u analitici?
Sredstva za ove namene se planiraju se na ekonomskoj klasifikaciji 463
ukoliko je škola (nepokretnost) uknjižena kao svojina Republike Srbije, odnosno
na ekonomskoj klasifikaciji 511 ukoliko je jedinica lokalne samouprave nosilac
prava svojine.
Razjasnite povećanje
od 5% za ustanove socijalne zaštite na lokalu: da li se to odnosi na radnike
zaposlene u centrima za socijalni rad čije se plate finansiraju iz opštinskog
budžeta? U lokalnim budžetima to je konto 463 i treba popuniti tabelu u odluci
o budžetu kada se odnosi na plate ovih zaposlenih.
Vlada je utvrdila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o
budžetskom sistemu prema kojem zaposleni u ustanovama socijalne zaštite u 2018.
godini dobijaju povećanje plata za 10%.
Napomena: prvobitni tekst je predviđao povećanje plata za 5% zaposlenima u
ustanovama socijalne zaštite, koje su indirektni korisnici budžeta lokalne
vlasti.
Na koji način, odnosno
na kojoj poziciji u 2018. godini planirati finansiranje školskog sporta? Da li
planirati preko sportskog saveza na ekonomskoj klasifikaciji 481911 - Donacije
sportskim omladinskim organizacija ili preko škola na ekonomskoj klasifikaciji
463?
Na ekonomskoj klasifikaciji 481911 - Dotacije sportskim omladinskim
organizacijama.
Da li se u odluci o budžetu
može zajedno planirati predsednik opštine i opštinsko veće, pošto su izvršni
organi?
Napominjemo da ih u
poslovnim knjigama vodimo odvojeno kao direktne korisnike.
Ne, svi organi jedinice lokalne samouprave iskazuju se posebno, kao
razdeli u odluci o budžetu.
Da li namenska
sredstva koja su od ministarstva direktno uplaćena na podračun indirektnog
korisnika i nisu utrošena u 2017. godini mogu da se 31.12.2017. vrate u budžet,
pa da se u 2018. godine vrate tom indirektnom korisniku kao izvor 01?
U 2017. godini ova sredstva treba „prevesti“ preko uplatnog računa za
uplatu javnih prihoda, 733 – Tekući ili kapitalni transferi od Republike u
korist nivoa opštine/grada na izvoru 07 - Transferi od ostalih nivoa vlasti.
U 2018. godini prenose se indirektnom korisniku na izvoru 13 -
Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina. Takođe, odlukom o završnom
računu opštine/grada za 2017. godinu, ova sredstva treba navesti kao neutrošena
sredstva iz prethodne godine.
Da li se sredstva koja
roditelji uplaćuju na dobrovoljnoj bazi tzv. „roditeljski dinar“ vrtiću
uplaćuju na isti uplatni račun kao i za uslugu boravka u vrtiću 742156? Ako
nije, na koji uplatni račun treba uplaćivati sredstva?
Pitanje je upućeno Slavici Manojlović, rukovodiocu grupe za plate u MF.
Za koje namene se mogu
koristiti sredstva od ministarstva za pripremni predškolski program koja
prenosimo vrtiću?
Da li se mogu
koristiti za zarade vaspitača koji vode predškolski program?
Da li je potrebno
sredstva prvo uneti u budžet, pa tek onda preneti vrtiću ili direktno sa
podračuna opštine na podračun vrtića?
Ispravno je da se ova sredstva uplate na odgovarajući račun za uplatu
javnih prihoda, te da se potom usmere predškolskim ustanovama.
Prema našem mišljenju iz ovih sredstava ne treba finansirati plate
zaposlenih u predškolskim ustanovama (što se dešava u praksi), imajući u vidu
da je obaveza jedinice lokalne samouprave da u budžetu opredeli sredstva za ove
namene.
Gde treba planirati
plate po sudskim presudama: na stvarni trošak 411 i 412 ili na 485 kao štetu, i
gde rasknjižiti plate skinute prinudnom naplatom na 483?
Treba planirati kao stvarni trošak, na ekonomskim klasifikacijama 411 i
412. Prema našim saznanjima Državna revizorska institucija ima drugačiji stav.
Kako planirati
sredstva na 465112, ako imamo Zakon o privremenom smanjenju plata od 10% i 5%
posto povećanje?
Da li masu za plate po
članu 36. Zakona o budžetu Srbije uvećati za 5%, pa umanjiti za 10%, u skladu
sa Zakonom o privremenom umanjenju osnovica, pa tu masu planirati na 465112?
Procenat umanjenja od 10% se vrši u odnosu na osnovicu koja se
primenjivala na dan stupanja na snagu Zakona o privremenom uređivanju osnovica
za obračun i isplatu plata, odnosno zarada i drugih stalnih primanja kod
korisnika javnih sredstava (član 5. stav 1.).
Kako se obračunava
prekovremeni rad, objasniti?
Prema članu 108. Zakona o radu, zaposleni ima pravo
na uvećanje pored ostalog i za prekovremeni rad i to najmanje 26% od osnovice.
Osnovicu za obračun uvećanje zarade čini osnovna zarada. Opštim aktom
(kolektivnim ugovorom ili pravilnikom o radu) se utvrđuje konkretan % uvećanja
po osnovu prekovremenog rada, koji ne može biti manji od 26%.
Prema tome, ako je zaposleni radio 10 časova određenog dana, obračunaće mu se i isplatiti osnovna plata za svih 10 časova, a za 2 sata će mu se obračunati i isplatiti osnovna plata po času uvećana za 26%.
Da li planirati
naknade u naturi u budžetu za dečije paketiće u 2018. godini?
Može. S obzirom da se radi o pravu utvrđenom Posebnim kolektivnom
ugovorom za državne organe (koji primenjuje i lokal), smatramo da u odlukama o
budžetu za 2018. godinu treba planirati sredstva za ove namene.
Gde planirati lokalne
izbore, kod Skupštine ili kod Uprave?
U okviru razdela Skupštine.
Da li na aproprijaciji
414 treba i dalje planirati 3% od ukupne mase za plate? Da li je dalje zakonska
obaveza ili treba planirati realno?
Realno planirati racionalizaciju, odnosno potrebno je svođenje broja
zaposlenih na broj utvrđen odlukom o maksimalnom broju zaposlenih.
Ako po IPA projektima
imamo građevinske radove i kapitalno održavanje zgrada, da li to treba
prikazati kao kapitalne izdatke?
Šta se dešava ako u
prvoj godini ne počne uvođenje građevinskih radova i svi se radovi prenesu u
2018. godinu, a po ugovoru ih treba završiti zaključno sa 2018. Godinom?
Da li to prikazati kao
kapitalne izdatke?
Da, ukoliko je navedeni projekat ugovoren kao višegodišnji.
Opština želi da za
potrebe JKP kupi zemljište koje se u katastru vodi kao poljoprivredno, a
koristilo bi se kao kamenolom (eksploatacija kamena od strane JKP za nasipanje
puteva)
Da li opština da
odobri kapitalnu subvenciju JKP preduzeću i na koji način onda da JKP pribavi
to zemljište?
Zemljište treba da pribavi opština i da ga da na korišćenje JKP.
Da li se na isplatu na
komisiju i biračke odbore obračunava porez na dohodak građana, za lokalne
izbore?
Članom 9. stav 1. tačka 29) Zakona o porezu na dohodak građana propisano
je da se ne plaća porez na dohodak građana na primanja ostvarena po osnovu
naknada za rad članova biračkih i glasačkih odbora za sprovođenje neposrednih
izbora i drugih oblika neposrednog izjašnjavanja građana, kao i naknada za rad
na popisu stanovništva - do 5.000 dinara u okviru istog izbornog ciklusa,
odnosno popisa stanovništva.
U skladu sa članom 69.
Posebnog kolektivnog ugovora, da li je moguće planirati sredstva za prevenciju
radne invalidnosti i rekreativni odmor zaposlenih?
Članom 69. Aneksa Posebnog kolektivnog ugovora za državne organe
predviđeno je da poslodavac može da uz isplate mesečne plate zaposlenima
obezbedi sredstva iz izvornih prihoda ostvarenih u skladu sa zakonom od
najmanje 0,30% na masu sredstava plaćenih na ime plate za prevencije radne
invalidnosti i rekreativni odmor zaposlenih u skladu sa kolektivnim ugovorom
kod poslodavca i finansijskim sredstvima obezbeđenim za ove namene.
S obzirom na to da ovo pravo nije ograničeno budžetskim propisima,
mislimo da je moguće planirati sredstva za ove namene.
Zaposleni u centru za
socijalni rad koji se finansiraju iz Republike u slučaju odlaska radnika u
starosnu penziju, kome podnose zahtev za popunu tih radnih mesta? Napominjem da
sistematizovanih radnih mesta ima 11, a trenutno zaposlenih 7.
Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Kako povećati platu
zaposlenom koji je stekao uslov za napredovanje u više zvanje, s obzirom da se
plata i dalje obračunava po staroj uredbi?
Napredovanje u platne razrede će se za zaposlene kod lokalne vlasti primenjivati po donošenju propisa kojim će se urediti platni razredi. Takođe je neophodno ispuniti uslove za napredovanje utvrđene Zakonom o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave.
Da li se otpremnina
računa kao bruto ili neto plata?
Neto.
Kod
turističko-sportske organizacije došlo je do statusne promene. TSO je podeljena
na turističku organizaciju i sportski centar. TO je zadržala PIB, matični broj,
JBBK. Smanjen je kapital i proširena delatnost. Da li TO radi 2 završna računa?
TSO do momenta statusne promene izrađuje završni račun, a TO kao
samostalna ustanova izrađuje završni račun od perioda razdvajanja, odnosno
izdvajanja do kraja godine.
S obzirom da Srbija
vode nije jedinicama lokalne samouprave uradila rešenje o utvrđivanju takse za
odvodnjavanje za 2017. godinu, kako platiti ovu taksu, da li po rešenju iz
2016. godine u kome stoji da se taksa za odvodnjavanje plaća po tom rešenju do
donošenja novog?
Naglašavam da se radi
o veoma velikim iznosima i da se donošenje rešenja ne predviđa do kraja 2017.
godine za 2017. godinu.
Da.
Da li za IPA projekte
za koje postoji obaveza predfinansiranja, a kasnije se vrši refundacija,
planirati sredstva iz izvora 01 ili iz donacija 56?
Potrebno je planirati iz oba izvora.
Gde planirati, kod kog
korisnika, rekonstrukciju Doma kulture? Dom kulture je javna svojina opštine
data na korišćenje Domu kulture.
Treba planirati u okviru razdela opštinska/gradska uprava na ekonomskoj
klasifikaciji 511 - Zgrade i građevinski objekti, Program 13 - Razvoj kulture i
informisanja, funkcija 820 - Usluge kulture.
Opštine u regionu
osnovale su regionalnu razvojnu agenciju. Agencija se bavi izradom razvojnih
projekata i konsaltingom. Opštine agenciji plaćaju članarinu. Na kom kontu
treba planirati sredstva za članarinu? Da li je agencija dužna da izda fakturu
za članarinu?
Zvaničan stav Ministarstva finansija (akt broj: 110-00-127/2014-08 iz 2014. godine):
„Predstavnici
Ministarstva privrede, u čijoj nadležnosti je Zakon o regionalnom razvoju
(„Službeni glasnik RS”, broj 51/2009 i 30/2010), kao i Uredba o
utvrđivanju uslova, kriterijuma i načina akreditacije za obavljanje poslova
regionalnog razvoja i oduzimanja akreditacije pre isteka roka na koji je izdata
(„Službeni glasnik RS”, broj 74/2010 i 4/2012), u vezi sa utvrđivanjem vrste rashoda koje jedinice
lokalne samouprave, kao osnivači, opredeljuju za rad i poslovanje regionalnih
razvojnih agencija, izneli su sledeće mišljenje:
Jedinice lokalne samouprave su osnivači akreditovanih
regionalnih razvojnih agencija i kao njihovi osnivači u obavezi su da izdvajaju
sredstva (članarinu) za njihov rad i
poslovanje, prema odredbama Zakona o regionalnom razvoju i Uredbe o
utvrđivanju uslova, kriterijuma i načina akreditacije za obavljanje poslova
regionalnog razvoja i oduzimanja akreditacije pre isteka roka na koji je
izdata. Između jedinica lokalne samouprave i akreditovane regionalne agencije zaključuje se ugovor o iznosu
sredstava koji se izdvaja iz budžeta jedinica lokalne samouprave za usluge koje
akreditovane regionalne razvojne agencije pružaju osnivačima, a koje mogu biti
različite u zavisnosti od potreba jedinica lokalne samouprave.
S tim u vezi, sa aspekta nadležnosti Ministarstva
finansija - Sektora budžeta, mišljenja
smo da rashode za ove namene treba planirati u zavisnosti od vrste usluga koje
regionalne razvojne agencije pružaju osnivačima na osnovu ugovora, na
kontima ekonomske klasifikacije utvrđenim Pravilnikom o standardnom
klasifikacionom okviru i Kontnom planu za budžetski sistem („Službeni glasnik RS”, br. 103/2011,
10/2012, 18/2012, 95/2012, 99/2012, 22/2013, 48/2013, 61/2013, 63/2013, 106/2013, 120/2013 i 20/2014).“
Po novoj Uredbi o
visini osnovice što se dešava sa mogućnošću povećanja osnovice za 10% za
srednju stručnu spremu, koja je bila omogućena prethodnom Uredbom o visini
osnovice za jedinice lokalne samouprave?
Odgovor je u vezi sa odgovorom na pitanje br. 19. Zaključkom Vlade kojim se utvrđuju osnovice za zaposlene koji rade u lokalnoj vlasti utvrdiće se da li će zaposleni sa srednjom stručnom spremom moći ovo pravo da ostvare.
Da li se u odluci o
budžetu mora kao posebna glava prikazati „Budžetski fond za zaštitu životne
sredine“, koji je evidencioni račun ili se može planirati u okviru opštinske
uprave?
Članom 2. tačka 8) Zakona o budžetskom sistemu definisani su indirektni
korisnici budžetskih sredstava, između ostalog i budžetski fondovi. To znači da
u odlukama o budžetu za 2018. godinu treba prikazati Budžetski fond za zaštitu
životne sredine kao posebnu glavu.
Napominjemo da je Predlogom zakona o izmenama Zakona o budžetskom
sistemu predviđeno da se budžetski fondovi brišu iz definicije indirektnih
korisnika javnih sredstava (s obzirom na to da je budžetski fond evidencioni
račun u okviru glavne knjige trezora, dakle nema pravni subjektivitet), s tim
što će se navedena odredba primenjivati od pripreme i donošenja zakona o
budžetu Republike Srbije i odluka o budžetima lokalne vlasti za 2019. godinu.
Da li MZ mogu
investirati u atarske puteve?
Ne, iz razloga što su atarski putevi osnovna sredstva direktnog
korisnika tj. opštinske/gradske uprave.
Da li mora da se ugasi
račun sopstvenih prihoda turističke organizacije koji se sada koristi za
posredovanje u seoskom turizmu i za prodaju i nabavku suvenira?
Da. Turistička organizacija nije ni trebala imati otvoren račun
sopstvenih prihoda.
Da li opština može da
finansira po ugovoru licencirano udruženje za pomoć u kući - geronto domaćice?
Da li se sprovodi javna nabavka i koji je konto: 423 ili 472?
Konkurs, s obzirom da se radi o udruženju - ekonomska klasifikacija 481.
Jedinica lokalne
samouprave ima potpisan sporazum sa Nacionalnom službom za zapošljavanje o
finansiranju javnih radova i obavljanju pripravničkog staža. Nacionalna služba
prenosi sredstva i JLS vrši isplatu. Kako planirati ove prihode tj. kako
knjižiti priliv tih prihoda?
Sredstva Nacionalne službe za zapošljavanje treba planirati na prihodnoj
strani na uplatnom računu 733 na izvoru 07, a na rashodnoj strani na ekonomskoj
klasifikaciji 423 - Usluge po ugovoru.
Kako uraditi
finansijski plan za narednu godinu sa projekcijama za 2019. i 2020. godinu, tj.
kako projektovati pre svega kapitalne investicije, kada finansijska služba ne
raspolaže tim podacima?
Mora postojati međusobna komunikacija između finansija i svih ostalih
službi, (Kancelarije za investicije, KLER...) s obzirom da budžet sublimira
rashode svih korisnika budžetskih sredstava.
Da li se može u
budžetu planirati određeni iznos novčanih sredstava za učešće u projektima, u
slučaju da se u toku godine javi neki konkurs Pokrajine ili Republike (za koji
nije znala kada je planirala budžet) gde bi određena opština konkurisala a za
to nema potrebnu projektnu dokumentaciju ili je potrebno neko sufinansiranje?
Ne, jer se ne zna da li će i koliko biti realizovani projekti, a samim
tim i koliko sredstava odvojiti za učešće. Ako se u toku godine sklopi neki
ugovor, do rebalansa budžeta sredstva za ove namene mogu se obezbediti iz
tekuće budžetske rezerve ili promenom aproprijacije.
Da li je opština dužna
da zajedno sa donošenjem odluke o budžetu donese i kadrovski plan?
Priprema kadrovskog
plana uređena je članom 77. Zakona
zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, kojim je
propisano da se nacrt kadrovskog plana priprema u skladu sa budžetskim
kalendarom, istovremeno sa nacrtom budžeta autonomne pokrajine, odnosno
jedinice lokalne samouprave, tako da bude usaglašen sa sredstvima obezbeđenim
budžetom, a usvaja se istovremeno sa odlukom o budžetu.
Osniva se novo javno
preduzeće. Da li je moguće takvim javnom preduzeću dati subvenciju i da li u
tom slučaju mogu da se subvencionišu i plate?
Postavlja se pitanje opravdanosti planiranja subvencije za novoosnovano
JP, koje se osniva, između ostalog, u cilju sticanja dobiti, a naročito ne
treba planirati subvencije za zarade zaposlenih u JP.
Ako je opštini
dodeljeno 165 zaposlenih po odluci o maksimalnom broju zaposlenih, a opština
ima masu sredstava za 156 zaposlenih, da li postoji mogućnost da se traži
povećanje mase sredstava za plate (do broja 165)?
Ne. Odgovor je dat kod 21.
pitanja.
Na kom kontu treba
planirati sredstva za rad Crvenog krsta? Na 481 ili 465?
Na kontu 481131 - Dotacije Crvenom krstu Srbije.